Referenssit » Lognet

Tarviketukku uskoo verkkokauppaan

Toimiala ja -alue

Lognet on tarviketukku, jolla on kokemusta teknisestä tukkukaupasta jo yli 20 vuoden ajalta.

Valikoima ja palvelut

Lognetin kautta voi tilata tarvittavan tuotteen 200 000 tuotteen valikoimasta. Valikoimiin kuuluvat mm. käsityökalut, lastuavat työkalut, teollisuuskemikaliot, työsuojaimet, hiomatarvikkeet, kiinnitystarvikkeet, paineilmatyökalut, sähkötyökalut ja mm. Hyxal kaapelihyllyt ja osat.

Kotisivut

www.lognet.fi
www.tarviketukku.fi

Alajärvellä ja Lapualla toimiva Tarviketukku (eli Lognet) on kasvanut nopeasti. Asiakkaat ovat lähinnä suomalaisia yrityksiä, joille asiointi Lognet-verkkokaupassa on tehty mahdollisimman helpoksi ja yksilölliseksi.

JAPOlta yrityskumppanina IT-palvelut

"Uskon, että verkkokauppa edelleen kasvaa nopeasti", kertoo toimitusjohtaja Pekka Puhto.

Lognet on suuri JAPOn erilaisten palveluiden käyttäjä, joka hyödyntää monipuolisesti JAPOn osaamista, palveluita ja tuotteita.

Lemonsoft-ohjelmisto on yritystoiminnan sydän

Lemonsoft-taloushallinto-ohjelmisto on Lognetin  yritystoiminnan sydän. Sitä käyttävät yrityksen kaikki työntekijät ja se toimii myös yrityksen verkkokaupan pohjalla.

Verkkokauppa on toteutettu JAPO Ohjelmistojen luoman WebEditor - julkaisujärjestelmän verkkokauppa-ominaisuudella. JAPOn ja Lognetin yhteistyö on jatkunut vuosia, mutta yhteistyö nykyisessä muodossaan alkoi pari vuotta sitten.

"Meille on tavallista tärkeämpää, että ohjelmistot ja tukitoimet toimivat. Jos tulee kehitystarpeita, voidaan istua kasvokkain neuvottelemaan. Yrityskumppaniin voidaan luottaa ja tukea saadaan, kun sitä tarvitaan. Meille tämä tämä ohjelmisto on kuin sorvi tehtaassa. Jokainen pyörittää Lemonsoftia kahdeksan tuntia päivässä", toteaa Puhto.

Vesa Peltola JAPOlta korostaa merkittävänä asiana sitä, että Lemonsoftin kylkeen voi tehdä räätälöityjä omia ohjelmistoja. Lognetin verkkokauppa on siitä hyvä esimerkki.

Miksi juuri JAPO ja Lemonsoft‑ohjelmisto?

"Meille ratkaisevaa on paikallinen tuki ja se, että ohjelmistokehitys on mahdollista. Haluttiin varmistaa, että hommaa voidaan viedä eteenpäin. Harvoin täysin valmis ohjelma toimii sellaisenaan", toteaa Puhto.

"Lemonsoftin kautta pyörii koko liiketoiminta. Siinä on ketju asiakkuuden hallinnasta tilausten käsittelyyn, varastovalvonta, ostot, laskutus ja reskontra."

Peltola muistuttaa, että JAPOn toimintamallissa halutaan tuoda asiakkaalle järjestelmä, joka istuu mahdollisimman hyvin yrityksen toimintaan ja tarpeisiin.

"Järjestelmä myös tallentaa tietoa, siihen kertyy yritysmuistia ja sähköistä arkistoa. Lasku sisältää kirjanpitoa varten kaiken oleellisen tiedon."

Järjestelmästä voi myös seurata myynnin etenemistä ja katetta sekä saada paljon reaaliaikaista tietoa. Ohjelmiston käyttöä voidaan myös personoida ja rajata tarpeen ja käytön mukaan. Siihen on mahdollista liittää myös vieraskielipalvelu.

Verkkokaupassa asiakaslähtöisyys

Lemonsoftin toiminnanohjausjärjestelmässä erityisen tärkeänä Puhto pitää sitä, että se pystyttiin liittämään nettikauppaan.

JAPO WebEditor on JAPO Ohjelmistojen tekemä julkaisujärjestelmä. Se sisältää mm. domain-osoitteen, sähköpostiosoitteen, ja Lemonsoft-ohjelmistoon integroidun verkkokaupan.

"Rekisteröitymisen jälkeen asiakkaalle avautuu oma osio, jossa hän pystyy räätälöimään itselle sopivat tuotteet. Kukin asiakas tarvitsee yleensä tietyntyyppistä tavaraa. Hänelle muodostuu oma vakiotuotelista ja myös ostohistoria, jolloin ei tarvitse käydä läpi 200 000 tuotteen jättitavaratalon valikoimia."

"On ollut erittäin tärkeää, että asiakkaan on helppo muodostaa oma tilaus", selvittää Puhto, joka on tyytyväinen yhteistyöhön JAPOn kanssa.

JAPOn huolto hoitaa laiteylläpidot, joka usein vaatii paikallakäynnin. Huolto on myös ennakoivaa toimintaa, jolla turvataan yritystoiminnan häiriöttömyys.

Tietoturva on ratkaisevan tärkeää

Vesa Peltola korostaa tietoturvan suurta merkitystä.

"Tässäkin asiassa paikallisuus tuo etua. Toimimme paikallisesti ja olemme myös operaattori. Me pystymme näyttämään, missä yritystieto fyysisesti sijaitsee. Myös varmistuspalvelu on ehdoton."

Ohjelmistoja uudistetaan useita kertoja vuodessa. Vaatimuksia ohjelmistoille tulee myös esimerkiksi laki- ja verouudistusten kautta.

 « Takaisin